۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱
کد خبر: 81261044
T T
۰ نفر
تثبيت قيمت‌ تجهيزات پزشكي در سايه اجراي طرح تحول سلامت

تهران - ايرنا - عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر اينكه با اجراي طرح تحول سلامت، دست دلالان و واسطه‌گران از حوزه تجهيزات پزشكي تا حدودي كوتاه شده است، گفت: در گذشته قيمت تجهيزات پزشكي چندين برابر بود اما اكنون با گذشت سه ماه از اجراي اين طرح، شاهد تثبيت قيمت‌ها در تجهيزات پزشكي بوديم.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، «عابد فتاحي» درباره دلالي‌ در حوزه تجهيزات پزشكي افزود: بطور حتم با گسترش نظارت‌ها مي‌توان بازار را كنترل و دست دلالان و واسطه‌گران را از حوزه تجهيزات پزشكي بيش از گذشته كوتاه كرد.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه دلال‌ بازي و واسطه‌ گري در اغلب حوزه‌ها وجود دارد كه اين فسادها ننگي براي كشور است.

وي به اجراي طرح تحول سلامت و تاثير آن در كنترل تثبيت قيمت‌ها در تجهيزات پزشكي اشاره كرد و يادآور شد: البته ناگفته نماند كه اكنون با گذشت سه ماه از اجراي موفقيت‌ آميز طرح تحول سلامت شاهد تثبيت قيمت‌ها در تجهيزات پزشكي بوديم.

نماينده مردم اروميه در مجلس نهم گفت: بايد اين واقعيت را پذيرفت كه بزرگترين طرح در تاريخ معاصر ايران طرح تحول سلامت است كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به دست گرفته و كابينه يازدهم نيز گام‌هاي مثبتي را در اين ميان برداشته است.

وي افزود: به عنوان مثال بيماري كه براي يك عمل جراحي موظف به پرداخت 700 تا 800 هزار تومان بود، اكنون كمتر از 10 درصد اين هزينه را مي پردازد.

فتاحي با تاكيد بر اينكه تحريم‌ها بر افزايش قيمت تجهيزات پزشكي بسيار تاثيرگذار است، تصريح كرد: به نظر مي ‌رسد برخي افرادي كه قائل به رفع كامل تحريم‌ها نيستند، از كنار آن سودهاي فراواني مي‌برند و درصدد هستند زير پرچم تحريم‌ها بساط دلالي و واسطه‌گري پهن كنند. بدون‌ شك هر كشوري كه تحريم باشد سوء استفاده دلالان آن افزايش مي‌يابد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، درباره اينكه كداميك از تجهيزات پزشكي بيشتر مورد استفاده دلال‌ها است، تصريح كرد: در هر حوزه تخصصي رشته‌هاي پزشكي همه تجهيزات مورد سوءاستفاده دلالان است و محدود به وسايل مشخصي نيست.

وي ادامه داد: هرچه نياز افراد به سمت تجهيزات بيشتر باشد، پاي واسطه‌گران نيز بدان جا باز مي‌شود.

طرح تحول نظام سلامت از 15 ارديبهشت ماه در سراسر كشور آغاز شد.

اجتمام ** 9188 ** 1071

سرخط اخبار جامعه